Tik3 11b

(ציר זמן- היחס של הנאצים ליהודים(1933-1938

  • מינוי אדולף היטלר לראש ממשלת גרמניה

    מינוי אדולף היטלר לראש ממשלת גרמניה
    30 בינואר 1933- אדולף היטלר ממונה לראש ממשלת גרמניה, בתחילה נשא היטלר בתואר קודמיו, "קאנצלר הרייך". יום אחד לפני מותו של הינדבורג, קבעה הממשלה כי משרת הנשיא תאוחד עם זו של הקאנצלר מרגע פטירתו, וסמכויותיו יועברו להיטלר, שיהפוך לראש המדינה.
  • הקמת הגאסטפו

    הקמת הגאסטפו
    באפריל 1933- הוקם הגאסטפו, עי" הרמן גרינג ושימש כמעין סוכנות חקירות. הגסטאפו היווה גוף מרכזי לאכיפת הטוטליטריות הנאצית - תחילה בפרוסיה בלבד, משם לכלל גרמניה, ולבסוף לכלל השטחים הכבושים.
  • שריפה ובזיזה של אלפי ספרים ויצירות אומנות על ידי סטודנטים גרמנים

      שריפה ובזיזה של אלפי ספרים ויצירות אומנות על ידי סטודנטים גרמנים
    10 במאי 1933- בהוראתו של גבלס, שרפו סטודנטים ופרופסורים למעלה מ-20 אלף ספרים שנבזזו מספריות סמוכות ואוספים פרטיים רבים; הספרים שנשרפו נכתבו על ידי כ-200 סופרים, אנשי מדע, פילוסופים, אנשי אמנות ועיתונאים, כשני שלישים מהם יהודים, והשאר קומוניסטים, ליברלים ומתנגדי השלטון
  • מינוי הימלר לראש הגסטפו

    מינוי הימלר לראש הגסטפו
    באפריל 1934- מונה הימלר לראש הגסטפו, המשטרה החשאית הגרמנית הראשונה בפרוסיה. מינוי זה איפשר להימלר ליצור לעצמו מוקד כוח מטיל אימה, והוא הפך את הגסטפו לכח אכזרי שבהמשך הטיל את חיתתו על אירופה כולה ועל היהודים בפרט.
  • "חוקי "נירנברג

    "חוקי "נירנברג
    בספטמבר 1935 , "חוקי נירנברג" יצאו לפועל, הם היו חוקי גזע בימי השלטון של גרמניה הנאצית, אשר הגדירו מיהו אזרח גרמני ("בעלי דם גרמני או קרוב לו"). חוקים אלו נוסחו בכנס ועידת המפלגה הנאצית השנתי בעיר נירנברג ומטרתם הייתה לשלול זכויות אזרח מכל מי שאינו עונה להגדרה זו מכיוון שאיננו ממוצא ארי.
  • איסור וחרם על רופאים יהודים

    איסור וחרם על רופאים יהודים
    מארס 1936- איסור על רופאים יהודים לעבוד במוסדות ציבוריים בגרמניה, לאיסור ולחרם היו מטרות אחדות מבחינת מדיניות הפנים של גרמניה. אחת מן המטרות הייתה הטבעת החותם הנאצי בקרב כל האוכלוסייה הגרמנית, כך שהאידאולוגיה תגיע לכל שכבות הציבור, בעזרת מכנה משותף שהוא שנאת היהודים
  • תחילת האריזציה

    תחילת האריזציה
    אוקטובר 1937- תחילת האריזציה, העברה של רכוש המצוי בבעלות יהודית או "בני גזע נחות אחר" לבעלות של בני הגזע הארי. עם חקיקתם של חוקים נאציים אידאלוגיים אשר הגיעו לשיא בחקיקתם של חוקי נירנברג, הודרו היהודים מהמרחב הציבורי, הושארו להם מספר תחומים בודדים בכלכלה
  • פרעות ליל הבדולח

    פרעות ליל הבדולח
    ב 9-10 בנובמבר 1938- פרעות ליל הבדולח התרחשו. בפוגרום נהרסו כמעט כל בתי הכנסת בגרמניה, בתי קברות יהודיים רבים, אלפי חנויות בבעלות יהודים ו-29 בתי כל-בו. יותר משלושים אלף יהודים נעצרו, ונשלחו למחנות ריכוז. ו כ- 1300 יהודים נרצחו.