Baixa

Cap a la revolució artística

  • El dinar campestre

    El dinar campestre
    El dinar campestre (en francès Le déjeuner sur l'herbe) és l'obra més polèmica d'Édouard Manet. El 1863 va ser presentada al Saló dels Rebutjats i va provocar un escàndol per l'ús de la juxtaposició dels colors, sense tons intermedis i la intensitat de la llum de la dona que es troba al mig. Així mateix per la injustificada nuesa de la dona central, ja que no es tampoc una pintura de temàtica mitologica. Va ser una obra que influí la resta d'impressionistes.[1] Fou inicialment titulada el bany.
  • Bany a la Grenouillère

    Bany a la Grenouillère
    Bany a la Grenouillère (en francès Bain à la Grenouillère) és una pintura a l'oli realitzada per Claude Monet el 1869 i que, actualment, s'exposa al Metropolitan Museum of Art de Nova York. La Grenouillère era un restaurant de banys sobre el Sena, que era freqüentada per la petita burgesia parisenca.
  • Impressió, sol naixent

    Impressió, sol naixent
    Impressió, sol naixent, o Impressió, sol ixent és una pintura a l'oli realitzada per Claude Monet el 1872 i que actualment s'exposa al Museu Marmottan Monet de París.
  • La terrassa de la vila Brancas de Sèvres

    La terrassa de la vila Brancas de Sèvres
    Marie Bracquemond va estar relegada durant llarg temps a l'ombra del seu marit. En les seues obres, l'artista se centra principalment en escenes domèstiques amb un estil senzill i espontani, que no manca d'encant. Va exposar per primera vegada en el Saló de París de 1859 i des de llavors començà a tindre un merescut reconeixement, participant en altres tres exposicions dels impressionistes.
  • El dinar dels remers

    El dinar dels remers
    El dinar dels remers és un quadre del pintor impressionista francès Pierre-Auguste Renoir, que es conserva en la Col·lecció Phillips, a Washington D. C.
    El quadre mostra un grup d'amics de Renoir descansant en una terrassa del restaurant Maison Fournaise sobre el riu Sena en Chatou, França. L'escena mostra un clima d'alegria popular que s'assembla a una obra anterior seva, Ball al Moulin de la Galette (1876).
  • Eugène Manet i la seua filla

    Eugène Manet i la seua filla
    Berthe Morisot i Eugène Manet es van conéixer gràcies a l'estreta relació entre la pintora i Edouard Manet. Els colors emprats són molt vius, destacant el verd i el rosa, aplicats amb un virtuosisme tècnic difícil de superar. Aqueixos tocs de pinzell aparentment desordenats conformen el conjunt, treballant Morisot en un estil pròxim a Renoir i Monet encara que amb una forta empremta personal. Aquests quadres de la vida familiar seran seguits per Mary Cassatt amb gran èxit.
  • Tarda de diumenge a l'illa de la Grande Jatte

    Tarda de diumenge a l'illa de la Grande Jatte
    Tarda de diumenge a l'illa de la Grande Jatte és un quadre del pintor neoimpressionista francès Georges Seurat, exemple de Puntillisme considerat per molts una de les pintures més rellevants del Segle XIX. S'asseia sovint en els jardins i feia nombrosos esbossos de les diferents figures a fi de perfeccionar-les. Va posar especial cura en l'ús del color, llum i formes. Va ser exposat per primera vegada en la vuitena exposició col·lectiva del grup impressionista, en 1886.
  • Muntanya Sainte-Victoire (Cézanne)

    Muntanya Sainte-Victoire (Cézanne)
    La muntanya Sainte-Victoire és una muntanya situada en el sud de França, en les proximitats de Aix-en-Provence. Va ser objecte d'una sèrie de pintures de Cézanne.
    En aquestes obres, Cézanne solia representar el pont sobre la vall del riu Arc de la línia de ferrocarril entre Aix i Marsella.
    Els quadres pertanyan al postimpressionisme. Cézanne emprava la geometria per representar la naturalesa, emprant diferents colors per representar profunditat dels objectes.
  • El dormitori de Van Gogh a Arlés

    El dormitori de Van Gogh a Arlés
    El dormitori de Van Gogh a Arle és una pintura a l'oli realitzada per Van Gogh el 1890, actualment al Museu van Gogh d'Amsterdam.
    El quadre representa el dormitori de Van Gogh al número 2 de la Plaça Lamartine, a Arlés, Boques del Roine, França, coneguda com la Casa Groga. Era la primera habitació pròpia que tenia Van Gogh, i hi va viure de 1888 a 1889. El va pintar abans de l'arribada a Arlés del seu amic Paul Gauguin, amb qui hi va formar un cercle artístic.
  • El bany

    El bany
    Quan Mary Cassat va crear El bany es trobava en la plenitud de la seua carrera creant una entendridora escena domèstica . Havia assimilat la influència dels impressionistes, l'entusiasme dels quals per les escenes de la vida urbana moderna compartia, però havia desenvolupat un enfocament molt personal d'aquesta temàtica, que va presentar des d'una perspectiva femenina . A Mary Cassatt se la coneix sobretot pels seus quadres de mares i xiquets.
  • Divan japonés

    Divan japonés
    Divan japonés és un pòster litogràfic de l'artista francés Henri de Toulouse-Lautrec. Va ser creat per publicitar el cafè teatre que duu el mateix nom.
    Le Divan Japonais era un petit café teatre en el barri de Montmartre, les parets de la qual estaven decorades amb pintures sobre seda i on hi havia mobles lacats de poca qualitat, de fals bambú i làmpades de paper de colors vius, i era atès per cambreres vestides amb kimono. Era un dels llocs on artistes i escriptors freqüentaven habitualment.
  • Rue Saint Honoré

    Rue Saint Honoré
    Rue Saint-Honoré a la vesprada pertany a una sèrie de quinze obres que Camille Pissarro va pintar a París des de la finestra del seu hotel situat en la plau du Théâtre Français, durant l'hivern de 1897 i 1898. Estilísticament, aquesta última dècada de la seua vida coincideix amb la seua volta a una pintura de factura impressionista, després d'haver experimentat durant un curt període de temps la influència de Seurat.