Prod

Historia del cine

By Vct2111
  • 601

    TETRE D'OMBRES SEGLE VII (xina)

    TETRE D'OMBRES SEGLE VII (xina)
    El teatre d'ombres va néixer a la Xina al segle VII, petits titelles de pal servien per projector les siluetes i explicar històries fasinantes
  • 1401

    CREACIÓ DE LA CÀMERA OBSCURA

    CREACIÓ DE LA CÀMERA OBSCURA
    La càmera fosca és un instrument òptic que permet obtenir una projecció plana d'una imatge externa sobre la zona interior de la seva superfície. Va constituir un dels dispositius ancestrals que van conduir a el desenvolupament de la fotografia. Els aparells fotogràfics actuals van heretar la paraula càmera de les antigues càmeres fosques.
    Leonardo da Vinci la feia servir per ajudar-se en el dibuix al segle XV
  • TEATRE D'OMBRES SEGLE XVII (arriba a Europa)

    TEATRE D'OMBRES SEGLE XVII (arriba a Europa)
    El tetre d'ombre arriba molts anys més tard cap el segle XVII
  • LA LLANTERNA MAGICA (1646)

    LA LLANTERNA MAGICA (1646)
    La llanterna màgica és un aparell òptic, també va ser un dels aparells amb què va començar l'art de cinema. Es basava en el disseny de la cambra fosca, la qual rebia imatges de l'exterior fent-les visibles a l'interior de la mateixa, invertint aquest procés i projectant les imatges cap a l'exterior. Athanasius Kircher com a inventor de l'aparell, qui en 1646 va publicar Ars Magna Lucis et Umbrae ( 'La gran ciència de la llum i la foscor')
  • LA PÈRSISTENCIA DE LA VISIÓ (1829)

    LA PÈRSISTENCIA DE LA VISIÓ (1829)
    Joseph-Antoine Ferdinand Plateau va ser un físic belga que va definir en 1829 el principi de la persistència de la visió. En 1832 va inventar el fenaquistoscopi, un dels precursors de l'cinematògraf.
  • ZOOTROPO (1834)

    ZOOTROPO (1834)
    Zoòtrop és una màquina estroboscòpica creada el 1834 per William George Horner, composta per un tambor circular amb uns talls, a través dels quals mira l'espectador perquè els dibuixos disposats en tires dins el tambor, a l'girar, donin la il·lusió de moviment.
  • Eadweard Muybridge I la incognita dels caballs

    Eadweard Muybridge I la incognita dels caballs
    En 1872, una polèmica enfrontava als afeccionats als cavalls de Califòrnia. Leland Stanford, i un grup d'amics sostenien que hi havia un instant,durant el trot llarg o el galop, en què el cavall no recolzava cap casc a terra. Leland Stanford va idear un senzill experiment: aquest consistia en un mètode que fotografiava el cavall en les diferents etapes de la seva galop Stanford va encarregar a Eadweard Muybridge que captara el moviment del seu cavall de carreres Occident.
  • LA CRONOFOTOGRAFIA

    LA CRONOFOTOGRAFIA
    Marey va quedar admirat pels resultats que Muybridge havia aconseguit a Palo Alto, però insatisfet per la falta de precisió en les imatges d'ocells. En 1882, va perfeccionar la 'escopeta fotogràfica', inspirada pel "revòlver fotogràfic" inventat en 1874 per l'astrònom Jules Janssen, i capaç de prendre 12 exposicions en un segon.
  • TEATRE OPTIC (1888)

    TEATRE OPTIC (1888)
    El teatre òptic és una aplicació òptica desenvolupada per Émile Reynaud i patentada en 1888, basada en el praxinoscopi que permet oferir un espectacle a partir de la projecció de dibuixos animats mòbils d'una durada d'entre sis i quinze minuts.
  • Els germans Lumière inventen el cinematògraf (1895)

    Els germans Lumière inventen el cinematògraf (1895)
    Auguste Marie Louis Nicolas Lumière i Louis Jean Lumière van ser dos germans francesos, inventors de l'cinematògraf el 13 de febrer de 1895.
  • Invenció de l'Kinemacolor (1908)

    Invenció de l'Kinemacolor (1908)
    Kinemacolor va ser el primer dispositiu utilitzat amb èxit per capturar imatges en moviment a color. Es produeix comercialment des de 1908 fins a 1914. Va ser inventat per un dels pioners de cinema britànic George Albert Smith, el 1906.
  • primera pel·lícula amb so

    primera pel·lícula amb so
    El 6 d'octubre de 1927 es va estrenar El cantor de jazz (The Jazz Singer), considerada la primera pel·lícula sonora de la història de cinema, que va fer trontollar tots els plans de el moment de el cinema mut. Cap a 1930 el sonor era un fet, i el cinema mut havia estat definitivament vençut.
  • Invenció del Cinemascope

    Invenció del Cinemascope
    És un sistema de gravació caracteritzat per l'ús d'imatges àmplies en les preses de filmació, assolides a l'comprimir una imatge normal dintre de el quadre.
  • Revolució en les efectes especials

    Revolució en les efectes especials
  • FILMACIÓ 3D

    FILMACIÓ 3D
    la tecnologia de filmació i projecció de cinema perquè simuli la visió tridimensional humana real. El fenomen de cinema va resultar una innovació, la inquietud d'un cinema que pogués reproduir les imatges tal com són visualitzades per l'ull humà va ser imminent.