-
L'any 1770 va viatjar a Itàlia, on entrà en contacte amb un incipient neoclassicisme.
Aquest estil és el que adoptà quan se n'anà a Madrid a mitjan dècada del 1770, al que cal afegir un pintoresquisme costumista més rococó a conseqüència del seu nou treball com a pintor de cartons per als tapissos de la Reial Fàbrica de Tapissos de santa Bàrbara -
Viatja a Itàlia
El desembre de 1764 un cosí de Bayeu es va casar amb una tia de Goya. En el seu viatge a Itàlia, es presenta com a deixeble de Francisco Bayeu -
El 1771, Goya tornà a Espanya
Potser urgit per la malaltia del seu pare o per haver rebut l'encàrrec de la Junta de Fàbrica del Pilar de Saragossa de realitzar una pintura mural per a la volta del Coret de la capella de la Mare de Déu. -
Period: to
PRIMERA ETAPA
PINTOR DE CORT
Destaquen els retrats de la família reial "La família de Carles IV" i cartons per a la Reial Fàbrica de Tapissos. -
EL GRONXADOR
-
EL PALETA FERIT
-
LA CAIGUDA
-
El 1793 patí una greu malaltia que el feu evolucionar cap a una pintura més creativa i original
-
Period: to
SEGONA ETAPA
INVASIÓ FRANCESA
Estil més punyet amb l'objectiu que els seus quadres transmetessin la tragèdia i l'horror. "Dos de maig" i "Afusellaments del tres de maig". -
LA MAJA VESTIDA
-
EL COLÓS
-
EL TRES DE MAIG DE 1808
-
Un cop acabada la Guerra del Francès pinta dos grans quadres a propòsit dels successos del 2 de maig de 1808
Senten un precedent tant estètic com temàtic pel que fa a la pintura històrica, ja que no només comenta successos propers a la realitat que viu l'artista, sinó que arriba a transmetre un missatge universal. -
Period: to
TERCERA ETAPA
ÈPOCA OBSCURA
Escenes macabres, pinzellada pràcticament impressionista. Són d'aquesta època la sèrie de gravats "Disbarats" -
L'ENTERRAMENT DE LA SARDINA
-
SATURN DEVORANT UN FILL
-
EL GOS