Mario

Història dels videjocs

By Pr3Alx
  • Primer "videjoc" rudimentari per Alexander S. Douglas

    Primer "videjoc" rudimentari per  Alexander S. Douglas
    El joc "Nought and crosses" també anomenat OXO era una versió d'ordinador del tres en ratlla que s'executava sobre la màquina EDSAC i va permetre enfrontar un jugador humà contra una màquina.
  • William Higginbotham

    William Higginbotham
    Va crear una joc de tennis. Va ser el primer en crear un joc que enfrontava a dos humans
  • Enlairament del món dels videojocs

    Enlairament del món dels videojocs
    Es van començar a comercialitzar jocs que s'havien creat anteriorment. De Space War va sortir Computer Space , del Tennis for Two va sortir la màquina recreativa Pong. Van aparèixer sales recreatives com Space Invaders o Asteroids
  • Llançament de Magnavox Odyssey

    Llançament de  Magnavox Odyssey
    Es conectava ala televisió i permetia jugar a diferents jocs pregrabats
  • La dècada dels 8 bits

    La dècada dels 8 bits
    Els anys 80 van començar molt forts amb les sales recreatives i les primeres consoles dels anys 70. Destaquen alguns sistemes com Oddyssey 2 (Phillips), (Mattel), Colecovision (Coleco), Atari 5200, Commodore 64, Turbografx (NEC). Per una altra banda destaquen alguns jocs com el famós Pacman (Namco), Battle Zone (Atari), Pole Position (Namco), Tron (Midway) o Zaxxon (Sega).
  • Period: to

    Crisis dels videojocs

    Va afectar principalment a Estats Units i Canadà
  • Revolució en els videojocs : Super Mario Bros

    Revolució en els videojocs : Super Mario Bros
    En 1985 va aparèixer Super Mario Bros, que va suposar un punt d'inflexió en el desenvolupament dels jocs electrònics, ja que la majoria dels jocs anteriors només contenien unes poques pantalles que es repetien en un bucle i l'objectiu simplement era fer una alta puntuació. El joc desenvolupat per Nintendo va suposar un esclat de creativitat.
  • Finals dels 80

    Finals dels 80
    A la fi dels 80 van començar a aparèixer les consoles de 16 bits com la Mega Drive de Sega i els microordinadors van ser lentament substituïts per les computadores personals basades en arquitectures d'IBM i van aparèixer jocs com el Tetris.
  • Game Boy

    Game Boy
    L'evolució definitiva de les portàtils com a plataformes de videojoc va arribar el 1989 amb el llançament de la Game Boy (Nintendo).
  • Revolució en 3D

    Revolució en 3D
    A principis dels anys 90 les videoconsoles van donar un important salt tècnic gràcies a la competició de l'anomenada "generació de 16 bits" composta per la Mega Drive, la Super Nintendo Entertainmet de Nintendo, la PC Engine de NEC, coneguda com Turbografx en occident i la CPS Changer de (Capcom). Aquesta generació va suposar un important augment en la quantitat de jugadors i la introducció de tecnologies com el CD-ROM, una important evolució dins dels diferents gèneres de videojocs.
  • Després del 2000...

    Després del 2000...
    Al 2000 Sony va llançar l'anticipada PlayStation 2 i Sega va llançar una altra consola amb les mateixes característiques tècniques de la Dreamcast, res més que venia amb un monitor de 14 polzades, un teclat, altaveus i els mateixos comandaments anomenats Dreamcast Drivers 2000 Series CX-1 . Microsoft entra a la indústria de les consoles creant la Xbox en 2001. Nintendo va veure que no podia continuar competint i es va dedicar sol a produïr software.