John williams

Historia de la música en el cine. Años 70,80,90

  • Period: to

    Començament dels anys 70

    Pot dir-se que hi ha un abans i un després al cinema a partir d'aquesta dècada. Es produeix un redescobriment de la música simfònica de la mà de John Williams i la banda sonora per a la pel·lícula La guerra de les galàxies
  • Tiburon de John Williams

    Tiburon de John Williams
    Tiburon (1975) va fer guanyar a John Williams el seu primer Óscar com a compositor, i és la segona d'una llarga sèrie de col·laboracions amb Steven Spielberg.
    El sinistre tema que apareix cada vegada que el tauró està a prop fa que l'espectador prenga consciència del perill.
  • Period: to

    Años 80

    Als corrents anteriors se suma la utilització del sintetitzador i l'electrònica. L'ús del sintetitzador, permetia dominar totes les fases de producció musical, des de la composició als arranjaments i la interpretació final. destaca en aquest terreny la figura de *Vangelis, creador de la banda sonora de Carros de Foc guanyadora d'un *óscar. Al costat d'ell trobem altres figures com *Goldsmith o *Jarre
  • John Barry

    John Barry
    Entre els compositors d'estil més conservador, cal citar al britànic John *Barry, qui s'havia donat a conéixer en la dècada dels 60 amb la música per a la sèrie sobre James *Bond. Els seus anys de majors èxits són els compresos 1964 a 1972, entrant després en un període de decadència que finalment es recupera en els 80 gràcies a les bandes sonores de Memòries d'Àfrica (1985) o Ballant amb llops
  • Period: to

    Años 90 i començament d'un nou segle

    Una línia nova apareix amb la introducció del so newage. D'altra banda, les discogràfiques descobreixen un públic potencial que va amb freqüència al cinema i es «queda» amb la música o cançó d'una pel·lícula. Així, una cançó que no ha sigut composta per a una pel·lícula, pel fet d'aparéixer en aquesta, serveix per a amb­seguir una bona venda de discos (és el cas de Titanic).
  • Musica en el cine de animacion

    Musica en el cine de animacion
    El cinema d'animació es preocupa en aquesta dècada per la música dels seus títols, sol·licitant el treball d'alguns dels millors compositors, com Alan Menken, que rep huit Òscar pels seus treballs, entre els quals mereixen destacar-se La bella i la bèstia (1991), Aladdin (1992) i Pocahontas (1995), Hans Zimmer, amb la música per al príncep d'Egipte (1998) i El rei lleó (1994), i Michael Giacchino, autor de la dels increïbles (2004).
  • Diferents compositors dels anys 90 i en adelate

    Diferents compositors dels anys 90 i en adelate
    A més dels grans mestres que continuen en actiu, com Jerry Gold Smith, John Williams o Elmer Bernstein, van destacant-se altres nous, com James Horner (Titanic, 1997), Danny Elfman (El planeta dels simis, 2001), Howard Shore (El senyor dels anells, 2001-3) o Hans Zimmer, d'origen alemany (Gladiador, 2000).