Retro camera 446653 1680x1050

Historia de la fotografia

  • 300 BCE

    CAMBRA FOSCA

    CAMBRA FOSCA
    Aristòtil afirmava que si es practicava un petit orifici sobre la paret d’una habitació fosca, un feix lluminós dibuixaria sobre la paret oposada la imatge invertida de l’exterior. Aristòtil hauria utilitzat la cambra fosca per a estudiar els eclipsis de sol.
  • SEGLE XIX

    SEGLE XIX
    Aquest fou el segle del naixement de la fotografia, que va ser quan el físic francès Nicéphore Niépce aconseguí una imatge duradora, fixa i inalterable a la llum mitjançant la utilització de la cambra fosca i un procediment fotoquímic
  • Louis-Jacques-Mandé Daguerre

    Louis-Jacques-Mandé Daguerre
    Va realitzar fotografies en planxes de coure cobertes amb una capa de iodur de plata sensibles a llum. Després d’exposar la planxa durant uns minuts, Daguerre utilitzava vapors de
    mercuri per a revelar la imatge fotogràfica positiva. Tanmateix, aquestes fotos no eren permanents perquè les
    planxes s’ennegrien gradualment i la imatge acabava desapareixent.
  • CALOTIP

    CALOTIP
    Talbot descobrí que el paper cobert amb iodur de plata resultava més sensible a la llum si abans de la seva exposició es submergia en una dissolució de nitrat de plata i àcid gàl·lic, dissolució que també podia ser utilitzada per al revelat del paper després de l’exposició. Un cop finalitzat el revelat, la imatge negativa es submergia en tiosulfat sòdic o hiposulfit sòdic per a fer-la permanent.
  • The Daguerreian Journal.

     The Daguerreian Journal.
    Primera revista fotogràfica del món publicada a Nova York
  • COLODIÓ

    COLODIÓ
    És una classe d’explosiu la base del qual és la cel·lulosa nítrica. Archer va col·locar unes planxes de vidre humides al utilitzar colodió en comptes d’albúmina com a material de cobertura, per aglutinar els compostos sensibles a la llum. Aquests negatius havien de ser exposats i revelats mentre estaven humits. Els fotògrafs necessitaven una habitació fosca propera per a poder disposar de les planxes abans de l’exposició i revelar-les immediatament després.
  • GELATÍ DE BROMUR

    GELATÍ DE BROMUR
    Es presenta una planxa de vidre seca recoberta amb una
    emulsió de gelatina i de bromur de plata, similar a les modernes.
    Després de molts experiments sense èxit, el 1882 el gelatí de
    bromur, capaç d’assecar la placa, desbancà definitivament el
    colodió
  • George Eastman

     George Eastman
    Va patentar una pel·lícula que consistia en una llarga tira de paper recoberta amb una emulsió sensible. També fabricà la primera pel·lícula en carret de 24 exposicions. El 1888 llançà al mercat un altre aparell revolucionari de petites dimensions (18 cm de llarg) que estava proveït d’un carregador de 100 exposicions; dotat d’un focus fix i una velocitat d’obturació d’1/25 segons
  • Càmera Leica

    Càmera Leica
    Dissenyada per al cinema, s’introduí a Alemanya el 1925. Fou
    creada per un depenent de la fàbrica alemanya d’òptica Leit. Gràcies a les seves
    reduïdes dimensions i al seu baix cost es féu famosa entre els fotògrafs professionals i també entre els aficionats
  • Càmera digital

    Càmera digital
    Surt al mercat la primera càmera digital, la Sony Mavica, amb CCD i una resolució de 100 x 100 píxels.