Franciscodegoyaa

Francisco de Goya

  • Naixement de Goya

    Naixement de Goya
  • Formació a l'Acadèmia de Dibuix

    Comença la seva formació a l'Acadèmia de Dibuix de Saragossa.
  • Viatge a Itàlia

    Estudia els mestres italians i adquireix l'estètica neoclàssica i el gust per les figures al·legòriques i mitològiques.
  • Period: to

    Cartons

    Goya començà la seva tasca de realitzar cartons per a tapissos, tasca menor com a pintor però important per a introduir-se en els cercles aristocràtics.
  • Influències de Velàzquez

    Influències de Velàzquez
    En els seus quadres Goya aplica els enginyosos tocs de llum de Velázquez, la perspectiva aèria i un tipus de dibuix naturalista, visibles en el retrat Carles III caçador
  • Acadèmic de mèrit de l'Acadèmia de San Fernando

    Acadèmic de mèrit de l'Acadèmia de San Fernando
    Finalment és nomenat acadèmic de mèrit de l'Acadèmia de San Fernando. Amb motiu d'aquest esdeveniment pintà un Crist crucificat de factura eclèctica, on mostra el seu domini de l'anatomia, la llum dramàtica i els tons mitjans
  • Període de Malaltia

    Cau malalt i es posa molt greu com a conseqüència es queda sord. Tots aquests esdeveniments tenen lloc a Sevilla i es recupera en Anadalucía.
  • Primer Pintor de Cambra, representacions de la família reial.

    Primer Pintor de Cambra, representacions de la família reial.
    La seva tècnica va evolucionar i el pintor aragonès precisa molt més els trets psicològics del rostre dels personatges i utilitza per als teixits una tècnica il·lusionista a partir de taques de pintura que li permeten reproduir a certa distància brodats en or i plata i teixits de diversos tipus.
  • Director de Pintura

    El 1795 obtingué de l'Acadèmia de Belles Arts la plaça de Director de Pintura, vacant després de la mort recent de Bayeu
  • Intervé als Capritxos

    Intervé als Capritxos
    Goya inicià el gravat romàntic i contemporani amb una sèrie de caràcter satíric, la combinació amb l'aiguatinta li permeté crear superfícies d'ombres matisades gràcies a l'ús de resines de diferent textura. D'aquesta manera l'artista podia obtenir una gradació en l'escala de grisos que feien possible crear una il·luminació dramàtica i inquietant heretada de l'obra de Rembrandt, artista que el mateix Goya considerava com el seu gran mestre, al costat de Velázquez.
  • Ideologia reflexada en la seva art

    Ideologia reflexada en la seva art
    La seva ideologia li apropa als fracesos. La seva gran aportació en el terreny de les idees queda expressada a Els estralls de la guerra. En aquesta obra denuncia les terribles conseqüències socials de qualsevol enfrontament armat, dels horrors i sofriments que es pateixen en qualsevol guerra, independentment del resultat i del bàndol en el qual es produeixin.
  • Els afusellaments.

    Els afusellaments.
    Goya aborda l'execució de dos grans quadres d'història que suposen la seva interpretació dels successos ocorreguts els dies dos i tres de maig de 1808 a Madrid.
  • Pintures negres.

    Pintures negres.
    Període d'aïllament i amargura.
  • Mort.

    Va morir a Bordeus, cap a les dues de la matinada de el 16 d'abril de 1828, després d'haver complert vuitanta-dos anys, sent enterrat a França.